Dat is zeker een mooie wagen!
Lekker vol in de opties denk ik ook of niet? Aan alle knopjes zo te zien wel

Welke maat wielen heb je er onder zitten, vind deze altijd goed staan onder een W210!
Op zich is het inbouwen van een Comand niet zo'n heel moeilijke klus, het hangt er vanaf hoe uitgebreid je het wilt hebben. Op de radio die er nu in zit, zit daar ook al navigatie in, is dat zo'n APS 4?
Bij mij zat die er eerst ook in, en het enige wat ik heb hoeven doen om de navigatie werkend te krijgen, was het snelheidssignaal aansluiten. Ik heb er wel een andere GPS antenne in geplaatst, omdat de kabel van de dakantenne in de kofferbak uitkomt (waar eerst de navi rechner zat), en ik huiverig was mijn hemel te demonteren. Nu heb ik een losse GPS antenne gekocht, en dit werkt ook perfect.
Het enige wat nog niet helemaal naar mijn zin werkt is de verlichting. Zodra ik mijn lampen aanzet gaat soms de verlichting van de toetsen van de Comand wel mee aan, maar soms niet. Dit is gelukkig ook met een knopje aan te zetten, maar het zal vast nog wel opgelost worden.
Verder zul je nodig hebben om een comand in te bouwen:
- Een comand (logisch haha)
- Een houtpaneeltje met dubbeldin uitsparing (was voor mij het onderdeel wat het moeilijkste te vinden was, omdat het de juiste hoeveelheid gaten moet hebben voor je schakelaars, de juiste kleur hout, en met digitale airco. Nieuw zijn ze wel te krijgen maar dan zijn ze nogal aan de prijs)
- Een frame ware de Comand in komt te hangen (was iets van 22/24 euros nieuw van de dealer)
- Wat stekkers/pinnetjes/kabels, of je moet ergens een stuk kabelboom van de sloop kunnen halen en dat aan je bestaande bedrading maken
Al met al is het inbouwen goed te doen, je moet jezelf alleen voordat je begint goed informeren over het aansluiten en wat je allemaal moet doen, en dan valt het best mee. Je kunt het uiteindelijk zo gek maken als je zelf wilt, met een cd wisselaar er op, een telefoonaansluiting, tv tuner en volgens mij zelfs spraaksturing, maar dat is maar net wat je zelf wilt.